Tuesday, July 29, 2008

MENYIBUKKAN DIRI YG TAK SIBUK

cita hari ialah arnab yang tak sibuk..
wahaha..sewel pa cita tu.

now dah 3minggu aku kat sini..praktikal. but aku still dont have job yang tetap.. dan aku masih lagi takdak kerja. dan cam biasa la aku cari la kerja. kerja aku ialah mengadap pc dan teroka apa yang ada dalam internet nih..macam2 aku buka sampai aku dah naik jemu..tapi tak pa asal aku waras lagi takpa la.. apa nak kisah internat free..selama 8 jam tanpa satu sebab yang kukuh aku mengadap pc ni dan free. kalo kat cc ka mau berpuluh aku kena bayar..
tapi kadang2 boring jugak sebab kat rumah pun de internet dtg keje pun internet. dah tak tau nak buat apa dah..
apa pun tak kisah..belasah jer..

kembali pada tajuk asal..
nak tahu dalam 3 minggu apa aku buat...aku tak buat apapun.. kalo orang tengok aku, nampak cam sibuk ja tapi aku saja cuba sibukkan diri dengan benda apa aku pun tak tau..
kalo tak cam tu aku nak buat pa lagi..aku memang teror bab sibuk menyibuk nih.. mana taknya tanpa kerja satu apapun aku boleh mengadap pc 8 jam satu hari.. mau mereng otak aku..balik rumah tak kira lagi tu..
dan kerana ini jugak blog aku yang aku buat awal tahun ni bergerak.. sebelum ni aku malas nak ambik tau sebab aku tak tau macam mana nak buat orang slalu masuk blog aku.. so aku buat de''k je la. aku tengok blog orang lain banyak pulak member2 depa. aku dah cari jugak macam mana nak buat tapi aku failed jugak. so aku jadikan blog ni sebagai diari aku... sesuai la oleh kerana aku ni tak suka sangat menulis atas kertas..
jadi bila ada pc ni aku jadi la buat2 sibuk la kat tempat keje, sebab pe sejak aku mendapat laptop model (acer 4520) yang aku beli lebih kurang tahun lepas aku mula jadi seronok menaip. walaupun kadang benda tu tak perlulah nak taipkan tapi aku suka taip dan print supaya nampak lebih kemas.
dari situ jugak minat aku untuk buat sebuah novel love story telah dimulakan. tapi belum siap kerna aku masih lagi kekurangan idea. sekarang aku takder keja nak buat so aku buat la sibuk dengan aku menaip dan mencari cerita baru untuk blog aku.
aku rasa aku punya imaginasi yang tinggi dalam berkarya. tak taula yang tu aku yang rasa.

time sekolah dulu kalau buat karangan mesti aku punya paling panjang, puitis madah semua cukup.
tapi kalau time exam aku sangat berperang dengan masa. diorang bg 2 jam je mana cukup aku nak siapkan..memang geram..tapi sekarang aku dah boleh curahkan idea aku kat novel aku. tak tau la bila nak siap. tapi pasti akan siap.

No comments:

Post a Comment

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...