Friday, July 25, 2008

kegawatan ekonomi ku

aku dah hampir kering..bukannya badan aku tapi duit aku...
badan aku tetap maintain haha...
aku heran ni dah dekat 3minggu duit loan tak masuk lagi macam mana nie..
ish aku dah la pokai tahap teruk sangat ni..
aku dah mula segan nak mintak kat mak sebab aku bukan jenis yang slalu mintak..sebelumni duit selalu je ada bila time tak dak aku macam tak leh hidup.

teringat pulak kat kakak aku yang sorang tu.. tengah malam tak silap aku tahun lepas dia fon aku mintak pinjam duit kat aku.. bukan banyak rm 50 ja.. so aku tak kisah kami memang camnie.. tapi dia nak suruh aku pi boh duit la tu jugak..dia kata nak buat spare sebab 2hari lepastu gaji masuk.
aku kata kat dia esok la.. tidur la dulu pagi esok aku pi cucuk kat bank..dia tetap suruh aku pi la tu jugak dia kata duit tak dak tak leh tidur..mau tak mau aku pi boh la jugak malam tu kat dia..

baru aku tau apa dia kata memang betul!!hehe
tapi aku paling syok time bila depa nak bayar balik.. (kakak ngan abang ipar )..dah la ada pokok, bunga,daun,batang semua disertakan sekali...haha.
bukan aku mintak depa yang nak bagi, aku apa lagi tadah tangan je la..
aku untung gak dapat sedara, macam nie.. walau pun tak ramai just 3 pompuan + abg ipar aku
kami rapat..

apapun aku harap duit loan aku masuk cepat..
aku umur baru setahun jagung, bulan 6 tahun depan aku hutang kat kerajaan cukup rm 6000.
pastu bayar la..

No comments:

Post a Comment

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...