Saturday, October 18, 2008

MEMANG TAKDIR

Segala yang berlaku ada sebab, punca dan jalan penyelesaian. sebelum nie post dya tentang nasib yang kurang baik yang menimpa ahli keluarga dan Dya. Tapi segalanya ah ditakdirkandan tersurat, setiap perkara yang berlaku hanya Allah S.W.T saja yang tahu apa yang akan berlaku seterusnya. Mungkin kerana ini satu pengajaran yang diberikan kepada Dya olehNya, Dya mendapat kembali helmet Dya yang dicuri pada hari isnin lepas. hari khamis lepas Dya mendapat tahu dari security guard di pondok pengawal SUK bahawa ada orang yang ingin jumpa Dya untuk mengembalikan helmet Dya. Alhamdulillah Dya sangat bersyukur mendengar berita tersebut. Masih ada harapan walaupun setelah 4 hari helmet tersebut dicuri.
Agak lama juga urusan untuk menerima helmet dya kembali. hari tu juga dya dapat tahu orang yang menagmbil helmet dya adalah seorang yang berpenyakit mental, dan bergantung kepada ubat. Haritu pulak katanya, dia terlupa untuk mengambil ubat yang seharusnya diambil, oleh sebab itu dia melakukan perbuatan tersebut. Tapi Dya tak kisah kalau Dya dapat kembali barang yang diambil dari Dya. Lelaki separuh umur tersebuat berjanji akan memulangkan helmet Dya pada hari itu juga tetapi mengalami masalah kerana telah menjualnya, ole itu Dya memberinya waktu sebelum tamat waktu kerja iaitu pada pukul 5 petang untuk mengembalikan helmet dya pada hari itu juga.
Lelaki tersebut memenuhi janjinya dan mengembalikan helmet dya pada petang itu juga. Semasa dya mendapat kembali barang kesayangan dya, dalam hati dya bersyukur kerana Allah telah mendengar permintaan dya..Alhamdulillah..
Dya memang marah kalau orang mengambil harta orang lain, tapi kalau orang itu mengembalikan kembali harta tersebut..Dya akan berterima kasih kepada orang itu.
Itulah apa yang Dya ucapkan kepada lelaki yang telah mengembalikan harta Dya itu.

1 comment:

  1. Dya cukup bertuah...
    arang sekali kita dapat kembali barang yang telah hilang..
    syukur la...

    ReplyDelete

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...