Tuesday, October 14, 2008

RUMAH TERBUKA AIDILFITRI NEGERI PERLIS

Sambutan Aidilfitri peringkat Negeri Perlis telah diadakan pada minggu lepas iaitu pada tanggal Sabtu, 11 Oktober 2008, bertempat di Tapak Pasar Malam, Stadium Utama, Kangar Perlis. Pada hari itu jugak, staf-staf Kompleks Dewan Undangan negeri dikehendaki bertugas, samaada menjadi pengawas, pemantau atau di bahagian perkhidmatan hidangan makanan. Dya jugak tak terlepas daripada untuk bertugas pada hari tersebut. Dya bertugas sebagai pemantau khemah Dun Bintong, iaitu untuk memantau segala perjalanan hidangan makanan kepada tetamu-tetamu pada hari tersebut. Dya bertugas sebagai pemantau di khemah Dun Bintong bersama dua orang lagi pegawai BPTM. Iaitu En.Saffuan selaku ketua dan kak Ti dan Dya sendiri.Pas yang digunakan pada hari sambutan

Pagitu pergi dengan kak Ti dalam pukul 9.00 pagi sampai kat stadium, janji sebenarnya dalam pukul 8.30 pagi kena ada kat sana, tapi biasala janji melayu..
Masa sampai tu Kak Ti ajak pekena roti canai tu dulu, kat khemah Exco. Kira ok la roti canai tu sedap gak. memang favorite Dya pon kalau roti canai tu disiram kuah sekali kat ats roti tu.

Antara gambar yang sempat diambil sebelum pulang

_

gambar tak banyak cerita pon tak banyak bukan pe gambar tak sempat nak ambik. Tu yang rasa tak da benda nak cita lebih-lebih nie. Tapi kalau diikutkan ramai jugak yang datang haritu. Secara jangkaan kasarnya, seramai 70,000 orang yang dijangkakan akan hadir. Tapi memandangkan tempat atau kawasan tu besar jadi tak nampak sangat orang ramai yang datang. Seperti sebelum ni, majlis ni diadakan di kediaman MB. Tapi kali ni dah beralih tempat. Kawasan yang diperuntukkan untuk majlis ini memang selesa. ye la harus selesa untuk makan.
Dya balik masa tu dah pukul 1.44 tgh. sepatutnya majlis nie berlangsung sampai pukul 3.00 petang, tapi kerana mals nak tunggu dya dan kak Ti dah rancang untuk balik awal. Tapi bukan cabut camtu jer, dah cakap dengan En.Saffuan, dia cakap ok pastu kami cau je la..
hari tu Dya paling banyak makan ialah aiskrim walls, aiskrim tu jugak merupakan antara sajian pada haritu. Rasanya dalam 5 mangkuk jugak la, Dya makan haritu. adela lagi nie yang banyak nak tulis. Tapi kemalasan melanda. So, takat nie je la.

No comments:

Post a Comment

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...