Monday, October 13, 2008

hari ini dan minggu lepas yang macam sial.

Bukannya sengaja aku nak letak tajuk beginitapi dek kerana aku tengah panas hati disebabkan ada la orang dan juga sial-sial yang tak pernah mengenal dosa pahala dan halal haram nie, membuatkan aku sakit hati. sekarang aku kat ofis tengah sakit hati disebabkan helmet kesayangan aku dicuri oleh manusia-manusia yang boleh bergelar setan-setan.Hah, aku cukup tak sangka didalam Komplek Dewan Undangan negeri nie, boleh ada pulak yang berani nak mencuri. Selalunya helmet tu aku akan bawak masuk ofis, tapi harini tergerak hati aku untuk kepitkan tapi helmet kat motor tu. pastu pukul 1.00 tgh tadi turun2 tengok, dah tak ada. Sial-sial tu potong tali helmet tu an ambik helmet tu. Masa kat bawah tu time tunggu ayah terpikir pulak sebab apa ada 3 budak-budak jantan nie buat kat parking keta kat sini. bukannya ada urusan apapun. jabatan kebajikan masyarakat pun tak ada bagi sumbangan apa-apapun harini. lepas tu pergi report kat security. tanya depa. Hampeh bukannya depa nak tau apa, yang tau mintak maaf. Bukannya boleh ganti helmet aku pun. Masa ayah sampai suruh ayah tanya kat budak2 tu, ayah tanya dok lama ka kat sini? depa boleh jawab baru mai ja kat situ. padahal aku dok kat situ dah sejam dan selama tu jugak lah depa ada kat situ. dah la cara dok dalam keta kurang ajar, kaki pun kat luar, sikit tak hormat tempat yang depa pi, padahal nie tempat pentadbiran. HAHH sial..awat la dok jadi lagu nie.. aku sayang sangat harta benda aku, tapi awat jadi macam nie. walaupun hanya sebuah helmet, tapi aku mendapatkannya dengan hasil titik peluh aku sendiri. tanpa bergantung dengan orang lain. kalau ada yang tahu isi hati sekarang nie, tak dapat digambarkan. aku rasa sakit hati, nak marah. aku tak doakan sesuatu yang buruk untuk mereka. tapi aku miinta agar allah s.w.t dapat memberi pengajaran yang secukupnya dan membuka hati mereka untuk pulangkan harta aku kembali pada aku. aku tak meminta lebih, hanya itu saja yang aku pinta. HATI AKU HILANG SABAR DAN RASA SEPERTI NAK MENGAMUK. Aku tiada nafas lagi mengenangkan barang ku yang hilang.

Minggu lepas adik aku kehilangan beg duit dan kad pengenalan serta RM100, kalau orang tak ambik mungkin waktu adik pergi cari beg uitnya masih ada lagi. tapi dek kerana celaka dan jahatnya manusia yang tidak mengenal dosa pahala ini, mengambilya. Duit itu juga adalah hasil titik peluhnya yang didapatnya selepas sebualan menbantu abang ipar berniaga putu piring dipasar ramadhan. wang itu adalah duit raya untuknya.

Ayah kemalangan semalam, nasib baik mak ngan ayah ok. dilanggar oleh ntah benda apa nak panggil kobota yang kat bendang tu, habis mampa belakang kereta pecah. suruh bayar ganti rugi banyak pulak alasannya, dah la jalan kampung tak boleh nak report, tak adil betul. hah sial... last sekali depa janji nak bayar tapi baiki kat bengkel yang depa cakap.

No comments:

Post a Comment

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...