Friday, August 07, 2009

Putrajaya Floria Festival 2009


PUTRAJAYA FLOWER AND GARDEN FESTIVAL 2009

Putrajaya Flower and Garden Festival will be organised once again in Putrajaya, Malaysia. The 9 day fiesta will commence on 1st August until 9th August 2009.

PUTRAJAYA FLORIA 2009 is an international event that is hosted by Perbadanan Putrajaya (Putrajaya Corporation) and the Ministry of Federal Territories. This year’s theme ‘Celebration of Colours’ reflects the exciting and vibrant colours of flowers and plants. Arranged and landscaped in various settings with dedicated locations for photo opportunities, the intertwining flowers and foliage will create a magnificent medley of colours aimed to enthrall visitors. It is hoped that the festival shall inculcate in visitors a respect for nature, love for colours, flowers, plants and gardening.

Untuk entry kali nie merupakan kali kedua Dya mengunjungi Floria nie. First time, Dya pegi ingatkan macam biasa je ada pameran bunga alakadar je la. Sekali Dya masuk , kat pintu depan Floria, aduh.. cantiknya tak terkata. Indahnya Taman Wetland seluas 15 ekar ini dipenuhi hiasan bunga-bunga yang pelbagai. Riang di hati saat berada disana. Dya mula rasa tak sabar2 untuk menjelajahi apa yang ada di sana.

Dya tak pasti apa nama tempat tu, tapi Dya sendiri kasi namanya "House of Flower" sebab sebuah rumah dibina dengan kelengkapan pendingin hawa dan ditempatkan beribu jenis bunga-bunga yang dihias menjadi pelbagai bentuk. Ada bunga yang dirangkai menjadi bola, haiwan sperti tenuk, menara bunga dan banyak lagi. Semua pengunjung yang datang tak putus-putus memuji keindahan yang menghiasi kawasan itu. Cantik sangat, percayalah. banyak jugak gambar yang Dya sempat capture. Oh, lupa pulak, Dya ke sana dengan akak, abang dan MyChentahati Muhd atiq. Lepas puas kami menjamu mata di "House of Flower", kami melawat pulak taman-taman yang didekorasikan oleh syarikat-syarikat,sekolah dan juga universiti yang mengambil bahagian, seperti PJH Holding, Lim Kok Wing Universiti dan Smk Putrajaya. Cantik sangat dan pelbagai. Ada Taman Rimba, Taman Syurgawi, banyaklah kalau nak tahu datanglah. Lagi satu Hot Air Balloon pun ada.


Malam tadi adalah kali kedua kami pergi. Saja nak jalan-jalan katsitu, bukan apa boring kat rumah. Kali nie kami jalan-jalan kat tasik putrajaya pulak tempat yang sama dengan Floria09. Dengan ice bended Feeko dan burger menjadi santapan kami untuk malam tadi.

Eh tersasar pulak, kalau Sesiapa yang belum datang dan teringin nak datang cepat sebab tarikh akhir adalah 9 ogos nie jer.
Floria Festival nie bukan calang-calang Festival tapi hasil karya dan kreativitti ang mereka hasilkan amat menarik. Sedangangkan orang asing datang dari jauh untuk melihat sendiri festival ini, apalagi kita sebagai rakyat Malaysia, patutnya menyokong usaha-usaha sihat sebegini. Hehehe..Pandainya berkata-kata..
Ada banyak gambar Dya nak upload tapi tahap kemalasan dah melanda memandangkan jam dah hampir 3.00pagi, jadi nantilah bila ada masa.
Yang pastinya Festival nie best. Banyak bunga rose, I like.
Floria 09 bertempat di
Putrajaya Flower and Garden Festival
2009

WATERFRONT, PRECINT 2

1 - 9 August 2009

No comments:

Post a Comment

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...