Saturday, August 01, 2009

LIFE & LOVE MY ChEnTAhAtI

Sekejap saja masa berlalu, ramadhan bakal menjelma tak lama lagi. Bagaikan tak puas menikmati hidup yang lepas, masih ada banyak perkara yang belum tercapai hasrat. Ahh.. kenapa begitu cepat masa berlalu? Selama ini banyak kepada relaks dan merapu saja yang lebih. Mesti diubah cara hidup begini. Kalau tak boleh jugak diubah sendiri, mesti perlukan sokongan dan bantuan orang lain jugakan? Erm...apa pun Dyana do the best... It's my life.

Oklah balik kepada tajuk asal.. sepanjang berada kat sini (Putrajaya) selalu melihat keletah Atiq Tarique je lah.. Biasala ada saja kegiatan baru yang dia akan lakukan untuk memening dan mengusutkan kepala Dya.. Baby zaman sekarang cerdas genius sesangat. My Chentahati tu baru berumur 10 bulan tapi macam dah umur setahun, beza dengan baby sebaya dengan dia. Atiq nie cepat jemu dengan sesuatu perkara jadi setiap masa dia akan mencuba sesuatu yang baru. Bila dia mencuba biasala, kekadang terjatuh, kekadang tersenget, cukup untuk membuatkan orang menjerit melihat aksi lasaknya. Atiq sekarang tengah belajar berjalan, walaupun belum sepenuhnya lagi dia cukup yakin dengan dirinya, dan Atiq memang tak boleh duduk diam seminit pun, asyik bergerak jer 24 jam. Penat jugaklah jaga hero nie sorang, tapi terhibur tengok keletah dan idea baru yang dia dapat.

Antara perkara yang paling tak tahan dengan Atiq nie, dia suka sepahkan barang mainan dia. Selalunya barang mainan dia kat dalam bakul khas kat ruang tamu. bangun jer pagi dia akan pegi cari mainan dia dulu. Dia buang semua mainan dari bakul tu dan kemudian bila dah habis dia akan tinggalkan mainan dia pegi la cari mainan lain pulak. bukannya dia nak main pun , tapi cuma suka sepahkan... Adoi tension jugak la dibuatnya.Sebab lepastu kena kemaskan.
Kad Astro. Ni satu lagi, masa tengah best jer layan cite Atiq dengan senangnya akan meniti ke dekoder astro untuk menaik kad astro, jadi lepastu nak tengok ape tengok skrin hitam je la... Keddudukan dekoder tu hanya beberapa inci dari lantai, walaupun berada pada almari tv, kedudukannya telah diatur sebegitu rupa...

Mata pun dah ngantuk nie, bila malam tak sedar masa berlalu.
Kasini ada gambar bagaimana atiq mengusutkan kepala dengan keletahnya, dan juga gambar-gambar yang diambil kat Alamanda. walaupun dah banyak kali ke alamanda baru kali nie teringat nak snap beberapa gambar atiq.

Tarique di rumah



aksi memanjat dan lagak ngeri oleh atiq (berani sungguh, nasib tak jatuh)



atiq suka memandu di Alamanda




Sampai sini saja..

No comments:

Post a Comment

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...