Friday, August 15, 2008

CHONG WEI MARA KE FINAL


TAK TERKATA: Reaksi Chong Wei yang berlari dan melompat ke dalam pelukan Misbun selepas menang saingan separuh akhir ke atas Hyun-il 21-18, 13-21, 21-13, petang semalam. Dia akan menentang Lin Dan pada final esok.

Kejayaan lee chong wei membuka harapan untuk malaysia meraih pingat emas.Perseorangan lelaki negara, Lee Chong Wei mencatat sejarah dengan memastikan sebutir pingat pertama milik Malaysia apabila melangkah ke perlawanan akhir badminton Sukan Olimpik Beijing selepas menewaskan Lee Hyun Il dari Korea Selatan, hari ini.

Chong Wei yang juga pemain nombor dua dunia, menang 21-18, 13-21, 21-13 dalam tempoh 62 minit pada perlawanan separuh akhir di Gimnasium Universiti Teknologi Beijing sekali gus mengakhiri kemarau pingat Malaysia dalam Sukan Olimpik sejak 2000 di Sydney.

tetapi permainan lee chong wei pada petang ini amat mengagumkan. setiap mata perlawanan yang dikutipnya adalah dengan hasil keras dia untuk berusaha menumpaskan lawan.
tdak dinafikan lawannya hari ini memberikan tentangan sengit.

tahniah buat chong wei. final pada hari ahad nanti akan mempertemukan dia dan lindan wakil dari pasukan tuan rumah iaitu lin dan.

No comments:

Post a Comment

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...