Thursday, November 27, 2008

Ekposisi Keusahawanan


21 November 2008-Jumaat. Peristiwa dan kejadian ini telah ditentukan akan berlaku..hehe cam cerita ngeriwahahaah.Perkara nie berlaku minggu lepas, memandangkan ketibaan hujung minggu yang selalunya akan dihabiskan duduk dirumah (macam anak dara dolu2), ada jugak tergerak hati untuk ke satu pesta(pesta ker..ntahlaa) nie.. alah dekat rumah jer.. So hari tu member I..hehe si Najwa anak pak Rohim tu ajak Diya pergi Pesta tu(kami panggil funfair tapi tak lah se funfair yang dibayangkan) tahu kenapa? Tunggu selanjutnya..
Memandangkan tempat yang nak dituju tu dekat je, dalam 5 minit boleh sampai, kami pergi naik motor je la@merempit dengan lesen Agong yang kami ada hehe.. Najwa nie bawak sekali adiknya yang berumur 1 tahun 5 bln dan form 1. Masa tu dia je yang ada adik Diya takde adik..Ooops!!Bukan tak de adik tapi adik Diya tu, Azira namanya pergi ke Putrajaya tinggal dengan Kekanda dan Bunda kat sana, juga untuk jaga si Comel Tarique, biasalah cuti sekolah..nak berjalan je kerja dia..yang lain dia tak tau..
Sambung balik.. Malam tu kitorang 4orang lah..saja jalan-jalan untuk menghilangkan keboringan masing-masing pada malam tu. Funfair Yang diadakan disitu boleh dikatakan ok-ok dan sesuailah dengan gaya negeri Perlis yang aman, rakyat berbilang bangsa, tempat-tempat menarik, cantik,kecil, comel, lagi cute nie(wah puji giler negeri sendiri hehe)..
gambar2 dibawah agak kekaburan kerana penggunaan telefon yang digunakan ialah Sony Ericson W700i (tak tau sbb apa gmbar tak elok)

Permainannya tak lah banyak, ada empat jer..Buaian pusing, chicky house, mini train dan satu lagi tu terlupa namanyer.. Tapi bolehlah kalau sekadar nak bawa family suka-suka kat sini, selain tu ada juga jualan-jualan lain.

Antara makanan yang dijual disini, bahulu nie yang biasanya kosong
dihias cantik, sayang pulak nak makan. ada dua jenis yang diletak chocolate dan vanilla
tapi dua-dua diya tak beli sebab diya tak suka hehe..
Diya beli yang biasa jer..


gambar yg sempat ditembak oleh ku..
Malam tu selepas kami dah siap melawat kawasan, dan selepas dua oang adik najwa tu naik keretapi mini, kami pun dah letih, so masa untuk pulang..tak banyak yg dapat diceritakan sebab dah tak ada benda yang nak dijadikan cerita lagi... Dan kalo tak silap Pesta nie sampai bulan depan kot..Dan nak tahu apa yang Diya bawak balik sebagai buah tangan? hanya bahulu panas tu 10 biji aje..hehe (save budget).
Moral : Walaupun FUNFAIR yang diorang buat nie biasa-biasa jer, tapi bolehlah baik daripada takde langsung... bukan memperkecil tapi memang fakta..
(perasan tak kesilapan ejaan pada gmbar diatas..jahatnyer monyet)


No comments:

Post a Comment

say hi to me..i say hello to you toooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...